Muskelaktivering

//Muskelaktivering
Muskelaktivering2017-03-26T16:52:43+00:00

Effektiv træning

JOBA´s unikke bevægelser, sikrer bløde bevægelser og optimal træning.
For personer med nedsat bevægelighed i kroppen, er JOBA ideel.

Muskelaktivering når JOBA bruges

Her vises resultatet af en undersøgelse lavet af Matsushita som har været med til at udvikle JOBA Træningshesten.

Topomyoelektrisk værdi – forhold vs. maksimal muskelstyrke.
Testdeltagere: 3 Kvinder i alderen 39-42 målt ved hastighedsniveau 7.
Tested Matsushita Electric Works, Ltd. Japan 2001

JOBA-Muskelaktivering

JOBA-Muskelaktivering

De centrale musklers struktur og anvendelse

Kroppens muskelkorset (ofte kaldet torsoen) strækker sig fra hofterne (bækkenet) til brystkassen.

Muskelkorsettet består af forskelligt væv, knogler, muskler, ledbånd og sener.

Muskelkorsettet spiller en væsentlig rolle i næsten enhver bevægelse, som menneskekroppen foretager sig.

Muskelkorsettets muskler er særligt vigtige for at stabilisere rygsøjlen og sikre, at rygraden og både hænder og fødder bevæger sig på effektiv og produktiv vis.

Muskelstrukturen i muskelkorsettet er sammensat af et ydre og et indre lag:
Det ydre (overfladiske) lags primære rolle er at bevæge torsoen.
Det indre (dybe) lag af muskler skal primært stabilisere rygraden.

JOBA Centrale Muskler

JOBA Centrale Muskler

Forholdet mellem det indre og det ydre muskellag

Forholdet mellem indre og ydre lag:
Uden støtte af det indre muskellag kan det ydre muskellag ikke holde rygraden i balance.
De støttende muskellag styrkes systematisk gennem regelmæssig træning på JOBA.

JOBA Muskellag

JOBA Muskellag

Fysiske fordele ved et stærkt muskelkorset

Fysiske fordele ved et stærkt muskelkorset:

En almindelig bivirkning, når muskelkorsettets muskler er svage, er ondt i ryggen.

Hvis du har svage muskler, dårlig holdning og/eller er overvægtig, vil du mærke belastningen i ryggen.

Når du styrker muskelkorsettets muskler gennem træning på JOBA, styrker du også sæde-, lår- og lægmusklerne.* * Testdeltagere: 9 personer i alderen 60-71 med normalt helbred (3 mænd, 6 kvinder).

Betingelser: 15 minutter/dag, 3 gange/uge i halvanden måned.

Maksimalmuskelstyrke blev målt før og efter. Teststed: Kochi Medical School, Japan, 2001.

JOBA Muskelkorset

JOBA Muskelkorset