Cykeltræning

/Cykeltræning
Cykeltræning2018-11-22T21:02:19+00:00

LEMCO er specialist i træningsløsninger til gangbesværede og personer der er kørestolsbrugere

Personer med diabetes, som ikke får nok bevægelse i benene og dermed kan have øget tendes til sorte fødder, kan træne…

Ben der er blålige, og ekstremiteter der begynder at skifte farve, det ses ofte hos personer med diabetes, og dårligt blodomløb.

Med en træningsløsning kan benene bevæges og dermed sættes gang i blodcirkulationenEr du blevet immobil grundet diabetes, så er det noget vi er specialister i

Optagelsen af Ilt i blodet kan øges med optil 20 gange ved fysisk aktivitet, og større stigning kan endda i visse tilfælde måles i selve musklen. Opvarmning bør være 5 til 10 minutters aktivitet, på lav intensitet, som så vil opvarme muskler, hjerte og lunger for en efterfølgende kraftigere fysisk aktivitet.

Efter denne korte opvarmningsperiode, bør muskerne forsigtigt strækkes i yderligere 5-10 mintter, specielt bør de muskler som senere anvendes strækkes, opvarmning af alle muskelgrupper er naturligivs optimalt.

Efter den fysiske udfoldelse bør kroppen ligeledes køles ned, denne faste bør vare ca 5-10 minutter, og hjerterytme og puls, gradvist tilbageføres til normalt aktivitetsniveau.

Den langsomme opvarmning, den mere aktive del, og efterfølgende nedkøling, sker ubesværet og legende let…